Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaretha, Annisa Laura; Anggoro, Kiki Juli
TitelApp Review: "TikTok"--Benefits, Drawbacks, and Implications for the ELT Field
QuelleIn: MEXTESOL Journal, 46 (2022) 2, (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Maretha, Annisa Laura)
ORCID (Anggoro, Kiki Juli)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterVideo Technology; Social Media; Affordances; Barriers; English (Second Language); Second Language Learning; Teaching Methods
Abstract"TikTok" has become one of the latest trends in education and in the ELT field in general since this application seems to bring potential benefits to the English classroom context. Although some studies have suggested that using "TikTok" as a classroom tool brings potential benefits to the teaching context, scholarly literature on the field has also suggested that there might be some limitations when implementing "TikTok" within Second Language (L2) teaching and learning contexts. Considering these aspects, in this literature review, we discuss the possible benefits and shortcomings of using "TikTok" in ELT situations along with some implications. (As Provided).
AnmerkungenMEXTESOL Journal. Bernardo Couto 48, Col. Cuauhtemoc, Alcadía Cuauhtemoc, Ciudad de Mexico, 06880, Mexico. Tel: +55-55-66-87-49; e-mail: mextesoljournal@gmail.com; Web site: http://www.mextesol.net/journal/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: